Låt bli mattes fåglar!

I flera månader nu har matte gått och hängt en liten, grön sak i ett av träden här utanför. När jag är med säger hon jämt: "låt bli mattes fåglar!" Jag antar att hon menar de små sakerna i behållaren. Varför jag skulle vilja äta dem är för mig en gåta, men jag gör snällt som hon ber om. Däremot är det andra djur här. De där flygande sakerna, de äter upp mattes fåglar! Hon fyller på behållaren med fåglar och så kommer de där flygande odjuren och äter upp dem! Gång på gång på gång. Jag tycker att matte borde tröttna på att fylla på behållaren, men nej då, hon bara fortsätter. Hon verkar inte ens bli ledsen när hon ser att hennes fåglar blivit uppätna, hon bara fyller på. Jag vet inte om hon tror att det är jag som äter upp dem eftersom hon allt som oftast säger åt mig att låta bli dem. Nu känner jag att jag nog måste ta saken i egna händer. De där flygande odjuren är vansinnigt många men både jag och brorsan försöker få tag på så många av dem som vi kan. Hittills har vi tagit två. De andra odjuren verkar dock inte bli skrämda utan fortsätter äta mattes fåglar. Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, jag vill ju bara göra matte glad...

xoxo
Sindy

Kommentarer
Postat av: Linda

Hahaha!

2012-04-23 @ 21:11:23
URL: http://lingla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0