Orättvisa, eller..?

Matte kallade mig Hassan imorse. Sen skrattade hon och Husse. Jag förstår fortfarande inte det roliga. Jag heter Ceasar. Varför skulle det vara så kul att kalla mig Hassan? Tydligen skulle Matte säga antingen honom eller Ceasar om mig och gjorde någon blandning. Hur hon fick det till Hassan vet bara gudarna...

Jag mådde illa inatt. Ett tag var jag övertygad om att ödlan jag hade ätit inte alls var död. Inte en trevlig upplevelse, vill jag lova. Kändes bättre efter att jag hade spytt. När Husse mådde kräktes i vintras (undrar om han också hade ätit ödla?) så passade Matte upp på honom och skämde bort honom, men så gjorde hon minsann inte med mig! Jag anar diskriminering.

Matte är dock ute och leker med mig och kastar pinnar. Det gör hon inte åt Husse, så hon tycker nog ganska bra om mig ändå. Och hon ger mig alltid mat när jag ber henne. Helt bakom flötet är hon nog ändå inte...

//Ceasar - orättvist behandlad?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0