Sindys önskelista

Hej Tomten!
 
Matte sa att du har renar som flyger. Renar är tydligen som hästarna fast mindre och med horn. Jag tror en av dina renar är i vår trädgård ibland. De brukar stå under trädet där Mattes fåglar är, men jag tror inte de brukar äta fåglarna, de brukar äta saker från marken. De är ett par stycken i trädgården, men bara en av dem har horn. De andra kanske har tappat sina? Eller så är de bara nära släktingar till dina renar? De flyger aldrig utan brukar springa  när Matte eller Husse kommer, kanske är det bara renarna som kan flyga och inte de andra släktingarna och renen vill inte verka konstig?
 
Du ger tydligen ut julklappar till dem som varit snälla. Jag är alltid snäll. Jag är dessutom väldigt söt. Jag brukar ligga i Mattes knä och låta henne klappa och gosa med mig. Husse är inte lika bra på att klappa och gosa, så honom brukar jag gå ifrån. Är det elakt kanske? Får jag inga paket nu? Jag ska försöka bättra mig!
 
Om du tycker att jag har varit snäll så vill jag gärna ha mat. Matte ger oss mat, men inte alls så mycket som jag vill ha. Jag vill ha mat i skålen jämt men Matte säger att jag blir tjock då. Så jag önskar mig mat av dig, Tomten, mat som Matte inte bestämmer över. 
 
Kram
Sindy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0