Ny hage - nya vänner?

I någon vecka har jag och Tessan fått gå i en jättestor hage där det finns massor med mat. Det är jätteroligt. Idag plockade dock människan bara ut Tessan så fick Tessan gå där tillsammans med en liten plutthäst. Vad handlar det om liksom?! De skrek och Tessan behövde uppenbarligen mitt stöd, men jag kunde  inte göra något. Efter ett tag fick jag komma dit också. Då jagade jag undan plutthästen och sen åt vi. Efter en stund kom det två hästar till, inte plutthästar, utan ungefär lika stora som mig. De försökte inte ta Tessan ifrån mig så det gick bra. Tessan tycker dock de verkar spännande så hon vill prata med dem, då blir jag sur. Tessan är min kompis! Ingen ska tro att den ska komma här och ta henne från mig!

Det finns dock massa mat i hagen så det går bra ändå. Och de andra hästarna går väl att umgås med om man är på lite avstånd, men jag tycker faktiskt inte att man ska gå för nära okända hästar. Man vet ju aldrig vart de har varit...


Kram
Elma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0