Vem är Gravitation?

Ni vet hur matte alltid bestämmer och gör så att jag gör som hon vill, va? För några dagar sedan gjorde hon så att det regnade. Det var dötrist. Så fort jag ville gå ut blev jag blöt. Jag bad henne, jag skällde på henne, jag gjorde ALLT för att hon skulle få det att sluta, men icke! hon bara skrattade åt mig och det fortsatte regna. Sedan klagade hon på mig när jag inte var trött på natten och ville att hon skulle umgås med mig istället. Det var ju inte direkt mitt fel att jag inte kunde vara ute på dagen!

Nu har det i alla fall slutat regna (äntligen!) och då kan man vara ute igen. Det är så skönt och roligt att vara ute nu när solen skiner. Det är roligt att jaga syrran också, trots att hon blir så sur på mig. Jag vet att det är hon som bestämmer (över oss två, inte över matte, tål väl att tilläggas) men det är roligt att bråka med henne ändå. Husse tycker också det är roligt när jag busar med Sindy, han uppmanar mig att hoppa på henne, vilket gör det hela ännu roligare.

Jag och matte var ute och klättrade i träd härom dagen. Eller jag klättrade och matte stod på marken och tjatade om någon som hette Gravitation. Hon undrade om jag inte var orolig för denna Gravitation. Jag har ingen aning om vem han är och varför jag skulle oroa mig för honom. Matte hade med sig kameran ut och tog lite bilder också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0