Elma om Elma

Jag har nog inte presenterat mig ännu. Det beror på att Tessan alltid ska ha allting och bestämma över allting. Nu är hon alldeles för intresserad av mat för att se att jag bloggar...

Jag är alltså Elma, Tessans vän (i alla fall när Tessan vill). Det är jag som står för motionen av människorna. Jag brukar gå ut och gå med dem i grimskaft, det är roligt. De går dock alldeles för fort och drar en massa... Vi brukar springa också, då tävlar jag alltid med dem så att jag kommer först. De har inte en chans när jag lägger tävlingsinstinkten till!

Jag är tävlingshäst, nämligen. Ja, inte nu längre, men i min ungdom. Jag vann allting [ta detta med en nypa salt, reds. anm.]. Vad jag minns så har jag en son, som jag bodde med förra hösten innan jag flyttade ihop med Tessan. Han är nästan lika snygg som mig.

Jag gillar mat och att äta. Att stå i hagen och mysa med Tessan är något av det bästa som finns. Människorna är också roliga att mysa med. En stund i alla fall.

Nu ska jag ut i solen och fortsätta äta!

Kram
Elma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0