Vi lever fortfarande!

Vi har inte skrivit här på så länge att ni tror väl att vi har gått och dött?? Det har vi inte. Jag är fullt levande, vilket jag visade matte i förrgår (hehehe). Hon tyckte vi skulle galoppepera i kornas hage (kossorna verkade ha rymt för grinden stod öppen...) Det gick väl an till en början, men sen tyckte hon att vi skulle galoppera i uppförsbacke. Gah! Det är ju skitjobbigt! Jag stannade och bockade och då hamnade matte på marken. Jag menade inte att hon skulle lägga sig ned på marken, jag bara inte ville galoppepera. Det är typ 50/50 chans att hon lägger sig på marken när jag bockar. Förr var det 70/20, men hon har blivit bättre på att inte ge upp så lätt (ja, jag är stolt över att ha lärt henne det!). De andra fem gångerna jag bockade satt hon kvar och skrek åt mig. Jag vet inte vad hon tror att hennes skrikande ska åstadkomma. Jag är ju ingen meshäst som Elma som tar åt mig när matte blir arg liksom.
 
xoxo
Tessan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0