Nu är fåglarna ute igen

Förra gången det var vitt och kallt höll matte på och hängde ut fåglar i ett träd. Det tråkiga för matte var att de där råttorna med vingar alltid åt upp hennes fåglar. Ni som inte vet vad fåglar är (och jag förstår er i så fall, jag tror bara det är matte som är så knäpp och håller på och hänger ut fåglar i träden) kan läsa mer om det här. Jag trodde nu att matte hade gett upp med fåglarna, men nu har hon alltså börjat igen. Imorse hängde hon ut en hel hållare med fåglar och nu när det börjar mörkna har råttorna ätit upp alla fåglar. Jag tycker så synd om matte. Missförstå mig inte nu, jag älskar matte, men hon är inte den smartaste jag träffat (jag menar, hon hänger ut fåglar i trädet fullt synligt och perfekt för råttorna att flyga och ta dem!) Jag önskar att hon kunde hänga fåglarna inne istället för inne har vi bara haft icke-flygande råttor några gånger (och Ceasar tog dem alla två). Flygande råttor har vi aldrig haft inne så alltså skulle mattes fåglar vara tryggare inne. Tråkigt nog för de flygande råttorna så har jag övat mig hela den varma perioden som nyss varit på att fånga dem och jag, om jag får säga det själv, har blivit väldigt bra på att ta dem. Jag vill ju faktiskt bara glädja min matte. För en glad matte ger Sindy mat.
 
xoxo
Sindy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0